Smart Move-campagne

Comedian Jochen Otten gaat logistiek werk in Midden-Brabant promoten 

Comedian Jochen Otten gaat logistiek werk in Midden-Brabant promoten 
Jochen wil jongeren laten ontdekken “hoe leuk en boeiend werken bij een topbedrijf in de logistiek is”. Foto: ANP

Voor de nieuwe Smart Moves-campagne van Midpoint Brabant Smart Logistics gaat comedian Jochen Otten in een reeks video’s op bezoek bij onder andere transportplanners en vrachtwagenchauffeurs. Dit om het werken in de logistieke sector in Midden-Brabant te promoten. 

Jochen Otten, bekend van de tv-programma’s Sluipschutters en Expeditie Robinson, brengt onder het motto ‘Dit is de Smart Move van…’ een bezoek aan allerlei belangrijke spelers binnen de transportsector. Hij wil jongeren laten ontdekken “hoe leuk en boeiend werken bij een topbedrijf in de logistiek is”.

Zo geeft hij de studenten onder andere een kijkje in de keuken van het logistieke proces achter het bezorgen van een pakketje. “Bij bol.com in Waalwijk worden soms wel honderdduizenden pakketten per dag verzonden”, zegt Jochem in een van de video’s terwijl hij zijn voordeur opent om een pakketje aan te nemen. “Met een team van slimme mensen en slimme software zorgt process engineer Remo ervoor dat al deze pakketjes feilloos en snel verzameld, verpakt en verzonden worden naar de mensen thuis.”

Jochen gaat verder op bezoek bij een transportplanner, een vrachtwagenchauffeur, een heftruckchauffeur en een teamleider.

Lees ook:

Auteur: Else van Andel