DAF zet constructievoertuigen voor het voetlicht

DAF nodigde half april de internationale pers uit opnieuw kennis te maken met het bakwagenprogramma. Sinds de vorige presentatie van bijna twee jaar geleden heeft de fabrikant vooral bij zijn bouwvoertuigen veel veranderingen doorgevoerd.

Opvallend is de introductie van een nieuwe chassisconfiguratie: een 8×4, bestaande uit een vooras, een dubbelaangedreven tandem en een gestuurde en hefbare sleepas. In DAF-terminologie een ‘FAW’. Nieuw is een 10-tonsvooras, evenals een 7,5-tonsnaloopas met enkele montage.

XF FTM

Op basis van alle nieuwe asmogelijkheden presenteerde DAF tijdens het evenement ook een nieuwe XF FTM zwaartransporttrekker: een 8×4 met gestuurde voorloopas en standaard geschikt voor een treingewicht tot 120 ton.

Meer over alle DAF-innovaties in Routiers 3. Nog geen abonnee? Klik HIER.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.