‘Digitale vrachtbrief voorkomt fouten’

“In alle jaren dat ik nu chauffeur ben, heb ik voor verschillende bedrijven gewerkt en dus ook uiteenlopende lading vervoerd, van stukgoed tot vrachtwagens. Maar het werk dat ik nu doe, bevalt me eigenlijk het beste.”

Wie: Jos Esser (58)
Truck: MAN TGS
Bedrijf: Fleetpoint, Schijndel
Waarheen: Nederland

“Sinds tweeënhalf jaar geleden rijd ik nu voor Fleetpoint in Schijndel en vervoer ik voor het merendeel Renault-personenauto’s. Met mijn jarenlange ervaring als chauffeur en als laadmeester in het laden, lossen en transport van vrachtwagens voel ik me daarbij als een vis in het water. Ik ben voor dit werk meestal de hele week van huis. We laden de auto’s meestal op de voorraadlocatie in Vlissingen om van daaruit af te leveren door het hele land, in mijn geval vaak de Randstad. Waar ik blij mee ben, is dat er bij Fleetpoint is gekozen om te werken met TransFollow of wel de digitale vrachtbrief. Voor ons als chauffeurs scheelt het vooral een hoop schrijfwerk. We hebben een app op onze mobiel, waarop het werk van die dag staat. Op de locatie waar je auto’s ophaalt, zet je het betreffende e-mailadres erin en tekent de opdrachtgever digitaal getekend voor akkoord. Bij de ontvanger gebeurt hetzelfde en is alles en iedereen up-to-date. In het verleden moesten we als we week onderweg waren altijd de vrachtbrieven zelf invullen, inclusief chassisnummers. Dat kost niet alleen veel tijd, maar slecht leesbare handschriften konden zomaar leiden tot fouten. Dat is nu allemaal opgelost.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.
Lees HIER meer Mijn Routiers-samenvattingen.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.