GSNED schaft MAN-zwaargewicht aan

Voor het eigen vervoer van indrukwekkende machines zet GSNED in Terneuzen sinds kort een fraaie MAN TGX41.640 8×4 zwaartransporttrekker met koppelomvormer in.

GSNED is gespecialiseerd in alle soorten grond-, weg- en waterbouwkundige werken. Verder is het bedrijf gespecialiseerd in het uitvoeren van sonderingen en het testen van funderingspalen.

Zwaarste machine weegt 65 ton

Michael de Nijs, directeur en – samen met zijn vader – eigenaar van GSNED en BMNED: “Wij hebben eigen transportmaterieel waarmee we onze machines vervoeren. Met onze vierassige semidieplader liepen we echter steeds vaker tegen de grenzen aan van wat mogelijk was. Onze zwaarste machine, waarmee we funderingspalen kunnen testen, weegt 65 ton. Daar hadden we zelf tot nu toe geen transportoplossing voor. Wij willen echter alles zo veel mogelijk in eigen hand houden en zo min mogelijk afhankelijk zijn van derden. Vandaar dat we deze nieuwe MAN-trekker met Broshuis-dieplader hebben aangeschaft.”
De Broshuis 3-bed-5-dieplader met pendelassen is goed voor 95 ton laadvermogen, een behoorlijk ruime marge dus. Michael: “Naast het transport van eigen materieel willen we uiteraard graag ook voor derden gaan rijden.”

Alles MAN

De MAN TGX 41.640 8×4-zwaartransporttrekker met WSK-koppelomvormer (WandlerSchaltKupplung) werd besteld bij MAN Trucks-dealer Thieu van Dorst in Goes. Het wagenpark van GSNED bestaat volledig uit trucks van dit merk. Michael: “Toen wij elf jaar geleden naast BMNED ook met een veldwerkafdeling begonnen zijn, zochten wij een oprijwagen. Toen bleken er echter enorme levertijden te zijn, maar we hadden snel een voertuig nodig. Bij de MAN-dealer in Goes stond wat wij nodig hadden, nieuw op voorraad! Dat was een meevaller en daarmee konden we vrijwel meteen aan de slag. Daarna zochten we een trekker met een semidieplader, en ook die combinatie stond toevallig in Goes. Daarmee begon een samenwerking die nog steeds heel erg prettig verloopt. We zijn inmiddels drie nieuwe trekkers, een containerauto en deze 8×4 verder, en de volgende containerauto staat al weer in bestelling.”

Ervaren rot

Chauffeur op de nieuwe MAN is Jos de Bat, een ervaren rot waar het om zwaar transport gaat. “Ik heb jarenlang met dit soort zware spullen gereden en dit blijft toch mooi werk!” Dat de nieuwe trekker een MAN werd past Jos wel. “Ik heb eigenlijk al 25 jaar MAN-trucks gereden. Tussendoor heb ik nog wel een ander merk gereden, maar doe mij maar een MAN. Deze nieuwe trekker is in dit segment wat mij betreft het mooiste wat je kunt kopen.”
De MAN is uitgerust met de D38-motor met een cilinderinhoud van 15,2 liter. De zescilinder heeft een maximaal vermogen van 640 pk en een maximaal koppel van 3.000 Nm. Dankzij de koppelomvormer is manoeuvreren zelfs onder de zwaarste omstandigheden heel eenvoudig.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.