Hoofdrol voor Bidfoodchauffeurs in wervingscampagne

Online voedingsmiddelengroothandel Bidfood zoekt honderd nieuwe chauffeurs. Hiervoor zijn zij een wervingscampagne gestart waarbij vier Bidfoodchauffeurs in een webserie worden gevolgd met de camera.

Ook bij Bidfood tekort aan chauffeurs

Bidfood speelt hiermee in op het toenemende personeelstekort in de transportsector. Net als veel andere logistieke bedrijven heeft ook Bidfood te maken met een tekort aan chauffeurs. “Bidfood groeit. Het aantal klanten en bestellingen blijft toenemen, waardoor we meer gekwalificeerde chauffeurs nodig hebben om alle bestellingen te kunnen leveren”, vertelt Hessel de Keijzer, regiomanager Noordwest-Nederland. “Het gebrek aan chauffeurs, maar ook ander logistiek personeel, is een groot probleem. Naast het opleiden van nieuwe krachten starten we daarom een campagne op social media, waarmee we 100 vacatures willen vullen.”

Een kijkje in het leven van een Bidfoodchauffeur

Voor de webserie zijn vier Bidfoodchauffeurs uitgekozen die gevolgd worden tijdens hun werk. In documentairestijl laten zij zien waarom het werk zo leuk en uitdagend is. “Deze aanpak past bij ons digitale DNA”, legt De Keijzer uit. “In de serie van vier afleveringen spelen onze eigen chauffeurs de hoofdrol. De video’s geven een inkijkje in een dag uit hun leven, van klantbezoek en koffie met collega’s tot het inladen van de vrachtwagens, maar ook hun hobby’s en gezinsleven.”

De geselecteerde chauffeurs zijn op geheel democratische wijze gekozen door collega’s.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.