mijn truck

Richard Slabbekoorn: ‘Je moet het toch een beetje gezellig maken’

Richard Slabbekoorn: ‘Je moet het toch een beetje gezellig maken’
"Betrouwbaarheid is bij ons een van de meest bepalende aspecten bij de aankoop van een nieuwe wagen." Foto: Christiaan Krouwels

Richard Slabbekoorn (47) maakt tussen de 100.000 en 120.000 kilometer per jaar en rijdt vis-, schelp- en schaaldieren. Dat doet hij voor transportbedrijf Adri & Zoon uit Yerseke, met het nieuwste model FH 460pk I-Save met een FuelECO+-pakket.

“Stilstand van een truck is funest, helemaal als je verse en kwetsbare voedingswaren vervoert”, begint Richard. “We moeten erop kunnen vertrouwen dat wij de vis-, schelp- en schaaldieren ultravers en koel kunnen afleveren bij onze klanten. Daarom is betrouwbaarheid bij ons op de zaak een van de meest bepalende aspecten bij de aankoop van een nieuwe wagen. En daarom kiezen we onder andere voor Volvo.”

Brandstofverbruik

Richard zit achter het stuur van het nieuwste model FH 460pk I-Save met een FuelECO+-pakket. “Het pakket geeft de hoogst mogelijke efficiëntie met een extra brandstofbesparing van twee procent, vergeleken met de standaard Economy-modus. We merken dat het nieuwste model I-Save met FuelECO+-pakket weer zuiniger is dan de modellen uit 2019 – de Volvo FH 420 – en die uit 2020, de Volvo FH 460 met I-Save.

Met de Volvo FH uit 2019 zetten we een keurig brandstofverbruik van gemiddeld 25,42 liter op 100 kilometer neer. Daar waren we al over te spreken, maar we zien dat het in de combinatie met I-Save en de speciale fleetsoftware die Volvo Trucks biedt, toch weer zuiniger kan. Zo behalen we met de Volvo FH 460 met I-Save een verbruik van 23,08 liter op 100 kilometer. En met de nieuwste truck (de Volvo FH I-Save met FuelECO+ uit 2021, red.) zelfs een verbruik van maar 22,12 liter op 100 kilometer. Dat is echt heel goed en bespaart ons niet alleen brandstofkosten, maar ook een hoop CO2.”

Lees ook:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.