Gert van Leeuwen komt op de gekste plekken

“Van de veertig jaar als chauffeur heb ik er zeker twintig op het buitenland gereden, waarvan acht jaar dubbelbemand”, vertelt Gert van Leeuwen.

Mijn lading
Wie: Gert van Leeuwen (64)
Truck: DAF
Bedrijf: ML-Service, ’s-Gravenzande
Waarheen: Door heel Nederland

“Mooie tijden, maar rond m’n vijftigste heb ik ervoor gekozen nationaal te gaan rijden om ’s avonds weer thuis te kunnen zijn en een gezinsleven te hebben. Zo’n tien jaar geleden ben ik bij ML-Service terechtgekomen, een uitzendbureau dat mensen detacheert in de logistieke sector. Ik ben bij ML-Service in vaste dienst en via hen al een aantal jaren gedetacheerd als chauffeur bij Jongeneel Transport in Valkenburg, Zuid-Holland. Ik vervoer voor hen met twee verschillende vrachtauto’s vloeibaar gas naar particulieren en bedrijven. In de wat minder drukke tijden vervoer ik ook groente voor weer andere bedrijven.”

Gert van Leeuwen blij met afwisseling

“Dat distributiewerk en de afwisseling bevallen me uitstekend. Zo zijn er dagen dat ik met de grootste van de twee vrachtwagens op pad ben. Deze auto is uitgerust met een gastank voor 15 kuub vloeibaar gas en wordt gebruikt voor het vullen van grotere tanks bij particulieren of op campings en bij horecagelegenheden. Helaas beleveren we campings en horeca nu tijdens de coronacrisis nauwelijks, alhoewel we de meesten wel afvullen, omdat het gas op dit moment goedkoper is.”

Pontje

“Met de kleine vrachtwagen, die oorspronkelijk is aangeschaft voor het beleveren van particuliere klanten in de omgeving van de Reeuwijkse Plassen, kun je 5.300 liter vloeibaar gas meenemen en belever je particulieren in de buitengebieden die niet zijn aangesloten op het gasnet. Het mooi van het rijden met de kleine auto is dat je op de meest ontoegankelijke locaties komt. Soms moet een boer me met een pontje komen halen om bij zijn boerderij te komen. Das echt apart.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.
Lees
HIER meer Mijn Routiers-samenvattingen.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.