Remon Kies: ‘Vloeibaar gevaargoed boeit me’

“Van jongs af aan werd ik getriggerd door alles wat reed. Vanaf m’n derde heb ik geroepen dat ik vrachtwagenchauffeur wilde worden en dat is nooit veranderd”, aldus Remon Kies.

Mijn Leven
Wie: Remon Kies (45)
Truck: Scania
Bedrijf: Meijndert International Moerdijk, onderdeel van Kees in ’t Veen Tanktransporten

“Op mijn negentiende heb ik dan ook mijn grootrijbewijs behaald en ben ik ook meteen als chauffeur gaan werken. Zo’n 90 procent van mijn werkende leven rijd ik internationaal. Zeker in de beginperiode heb ik allerlei soorten van lading gereden, maar tanktransport en dan vooral het transport van gevaarlijke stoffen interesseerde me het meest. Vooral in mijn begintijd was een tankwagenchauffeur een ‘herenchauffeur’. Nog steeds vind ik het transport van vloeibaar gevaargoed het meest boeiende. Vooral ook vanwege de grote verantwoording die je hebt als chauffeur tijdens het laden en lossen bij de verschillende bedrijven waar ik kom. Meestal ben ik de hele week van huis, zelfs soms nog langer. Ik laad voor 80 procent in Europoort en rijdt van daaruit dan vaak naar bestemmingen in Frankrijk en Duitsland. Daarnaast zijn er ook regelmatig ritten naar chemische fabrieken in Italië, Spanje, Hongarije of Groot-Brittannië. Heel verschillende dus. Dat maakt het werk juist ook zo leuk.”

Chauffeur zijn brengt Remon Kies veel

“Het chauffeur zijn heeft mij heel erg veel gebracht. Zo heb ik onderweg op de boot naar Zweden mijn vrouw leren kennen. Zij is ook chauffeur. Verder heb ik heel veel vrienden en kennissen overgehouden aan het chauffeur zijn. Ook heb ik bij mijn huidige werkgever erg veel geleerd, veel kansen gehad om te groeien en een enorme verantwoordelijkheid gekregen om zeer zelfstandig te werken, al bijna 12,5 jaar. Verder ben ik mentorchauffeur en begeleid nieuwe chauffeurs te groeien binnen ons bedrijf. Dat is heel erg leuk.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.
Lees
HIER meer Mijn Routiers-samenvattingen.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.