Leo Roeleveld: ‘Flexibiliteit moet je hebben’

“Sinds begin vorig jaar vervoer ik als zelfstandig transportondernemer voornamelijk zeecontainers met hygiëneproducten, zoals toiletpapier”, steekt Leo Roeleveld van wal.

Mijn Lading
Wie: Leo Roeleveld (46)
Truck: Mercedes-Benz Actros
Bedrijf: Roeleveld Logistieke Diensten, Den Haag

“Ik doe dat voor een grote multinational in de regio Rotterdam. Ik rij voor hen de zeecontainers vanuit de loods in de Botlek, waar alle goederen samenkomen vanuit diverse productielocaties, naar de verschillende terminals in de Rotterdamse haven. Vervolgens rij ik dan naar de Waalhaven om een of twee lege containers op te halen en die weer bij de loods in de Botlek te lossen. Vervolgens laadt ik weer een of twee volle zeecontainers en maak hetzelfde rondje. Ik doe dat, afhankelijk van de drukte en wachttijden op de terminals vier tot acht keer per dag. Doodsaai zou je zeggen, maar tot nu toe bevalt het goed. Bovendien werk ik voor een dagtarief en dat is dus prima.”

Leo Roeleveld heeft uitzendbureau

“Ondertussen heb ik mijn eenmanszaak omgezet in een bv en heb daar ook mijn uitzendbureau ondergebracht. Daar doe ik tot op heden nog niet echt veel mee. Simpelweg omdat de tijd daarvoor ontbreekt. Pas als ik een tweede chauffeur als hoofdrijder het werk kan laten doen, dan komt er tijd vrij voor mij om ook echt met uitzendwerk aan de slag te gaan. Op dit moment rij ik op een Mercedes-Bezn Actros die allround inzetbaar is. Zo rij ik nu met zeecontainers, maar kan ik net zo makkelijk een koeltrailer of tautliner aankoppelen. Dat is ook de flexibiliteit die je als kleine transportondernemer wilt en moet hebben.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.