Autosleepdienst koopt unieke Mercedes-Benz Arocs 4852

Houterman Autosleepdienst B.V. uit Wijchen heeft een unieke Arocs 4852 8×4 met zware afsleepinstallatie in gebruik genomen. De truck wordt ingezet voor bergingswerkzaamheden van zware bedrijfswagens zoals vrachtwagens en bussen.

Arocs ideaal voor bergingswerkzaamheden

Begin dit jaar leverde Mercedes-Benz dealer Rüttchen Automotive al twee Atego 1224 L en 1524 L trucks en een Antos 1833 L af bij de autosleepdienst. De nieuwe Arocs 4852 8×4 is voorzien van een 15,6 liter 517 pk (380 kW) sterke turbo compound motor. Daarnaast is hij uitgerust met een Wrecker afsleepinstallatie van De Groot Techniek B.V. uit Brakel. De truck wordt ingezet voor bergingswerkzaamheden. Vanwege de zware lading is gekozen voor een vierasser waarvan de twee achterste (technisch 16 ton per as) worden aangedreven. Hiermee worden de aslasten perfect verdeeld.

Arocs 4852 ook voor inzet buitenland

De Arocs is voor de berging van elke bedrijfswagen inzetbaar. Dit is ongeacht het totaalgewicht en de lading van het weg te slepen voertuig. De basis van de truck bestaat uit een Arocs kipperchassis dat is voorzien van een maatwerk opbouw. Verder is hij opgebouwd met een comfortabele streamspace cabine, zodat de combinatie ook ingezet kan worden bij meerdaagse werkzaamheden in het buitenland.

Houterman Autosleepdienst B.V.

In 1966 begon oprichter Nol Houterman zijn bergingsbedrijf in Lent. In de loop der jaren is het dienstenpakket uitgebreid met zware bergingen, opslag van geborgen voertuigen, autodemontage en de verhuur van vorkheftrucks. Zoons Paul en Frank namen in 1993 het bedrijf over en breidden het verder uit met een nevenvestiging in Wijchen. Tegenwoordig heeft Houterman Autosleepdienst naast het hoofdkantoor in Wijchen vestigingen in Nijmegen, Arnhem en Wehl. Het bedrijf is vooral actief in de regio Oss, Nijmegen, Arnhem, Zevenaar en Doetinchem. Het bedrijf heeft 40 medewerkers in dienst. Het wagenpark van het bedrijf bestaat uit 27 trekkende eenheden waarvan er 25 afkomstig zijn van Mercedes-Benz.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.